torsdag 6 december 2018

Krasslig!

Jag är inte riktigt på topp. Hela veckan har jag till och från haft ont i halsen och huvudvärk. Dessutom nyser jag som bara den och snorar en hel del. Orken finns inte riktigt så det har blivit mycket vila. Tror att jag har legat i min säng innan halv 9 varenda kväll den här veckan. Men det är väl inte så konstigt att man blir förkyld så som barnen på jobbet hostar och snorar! Idag känner jag mig i alla fall något piggare. Idag har jag ingen huvudvärk!


Soya är riktigt piggelin. Idag gick vi en långpromenad eftersom jag slutade tidigt. Det blev ett träningspass på skjutbanan med en lätt överladdad hund som tyckte att det var jättekul att få träna "på riktigt". Sedan fick hon möjlighet att vara lös.


Att springa är egenligen inte Soyas favoritsysselsättning, hon tycker mer om att hoppa upp och ner på alla stenar, men här blev det ett race i alla fall. Känns skönt att börja "leva normalt" igen!

Igår tog vi tag i lite pälsvård. Två veckor med body och tratt som träs av och på har gjort sitt med pälsen. En hel del tovor fanns att reda ut. Nu får vi se om pälsen kommer att påverkas av kastreringen!



Inga kommentarer: