söndag 23 december 2018

Jul!

Vartannat år firar vi jul på julafton och vartannat år någon annan dag i närheten av den 24. Vi är inte så många som firar tillsammans längre men alla har ju någon annanstans som de också ska vara och några andra de också ska fira med. I år blev det därför julafton den 22 december hos oss!


Jultröjorna var på!


Precis som under de senaste åren så var vi hos syrran. Julgranen var klädd och det fanns gott om paket. Soya var nog den som var mest nyfiken på alla paket men utdelningen fick vänta. Först var det mat. 


Gott är det men som vanligt äter man lite för mycket! Efter maten blev det julklappsutdelning. 


Jag är jättenöjd med mina klappar. En mössa, ett par kängor, ett träningslinne, en bok, en femårsdagbok, några tröjor och ett par strumpor! 


Som vanligt blev det spelkväll! Nu testades det nya spelet som syrran fick i julklapp. Riktigt roligt även om jag inte trodde att det var min grej att göra charader eller rita bilder som andra ska gissa på.




Efter en riktigt sovmorgon (vaknade 8.30) så fick det bli en lång härlig runda i skogen med en otroligt pigg Soya. Vi njöt av minusgrader och lite sol. Soya fick chansen att springa lös vissa bitar av promenaden men eftersom vi rörde oss där vi periodvis möter folk blir det koppel mestadels. Jag tror inte att hon skulle springa fram till någon vi möter men hon skulle kunna springa halvvägs och skälla bara för att hon tycker att det är lite obehagligt. Hon njöt i allafall av att få möjligheten att busa lite extra och hoppa upp och ner på "alla" stenar i skogen. 

Soya är riktigt positiv och otroligt pigg just nu. Jag hoppas att det håller i sig och att hon slipper sina hormonella svängningar men det lär jag inte veta förrän i februari när hon skulle ha löpt igen.

Nu tar jag det lugnt resten av dagen och laddar för Bingolottos uppesittarkväll! Sedan ser jag fram emot några lediga dagar utan måsten. Hos mig är julen redan avklarad!







1 kommentar:

Therese Svanbäck sa...

God fortsättning 💖