söndag 7 januari 2018

Vinterväder!

Vilken härlig helg! Sol och några minusgrader och ingenting inbokat förutom lite promenader!

Igår träffade vi Annelie och Sky ett par timmar på förmiddagen. Det blev en promenad där hundarna fick möjlighet att springa av sig ordentligt även om inte vi gick så långt!







Så blev det en fika vid Ekmon, massa prat och lite stadgeträning! 

Idag var det något kallare men solen visade sig idag med. Eva och jag åkte ut till Sörsjön och gick 7 kilometer. 



På vägen hem stannade jag vid Humpen och tränade lite lydnad!


Är rätt nöjd med dagens träning men visst finns det mycket att peta i. Våra vänster svängar är inte perfekta, återgången med vittringspinnen behöver vi jobba med, de nya skiftena i fjärren har vi inte kommit så långt med och lite osäkerhet på de "gamla" skiftena visar sig ibland.


Dagens första rut-skick med utlagd tasstarget i rutan.


Andra skicket från ett annat håll. Fortfarande target i rutan.


Första skicket runt konen. Sedan fick jag för mig att jag skulle träna lite rut-skick till konen. Vi ska ju tävla mästarklass i slutet av januari. Det fungerade bra fast vi inte har kört på väldigt länge. Problemet visade sig när vi skulle avsluta träningspasset med att skicka runt konen igen. 


Efter lite tragglande blev det i alla fall en rundning av konen med väldigt mycket tveksamhet. Kanske dumt att träna dessa saker vid samma tillfälle, men vi har olika förberedelser och olika kommandon och dessutom behöver hon lära sig att skilja på momenten. 

Trots kylan har det blivit mycket utevistelse i helgen. En bra uppladdning för en hel veckas arbete!









Inga kommentarer: