tisdag 21 mars 2017

Sjuk!

Jag är aldrig sjuk! Ska jag bli sjuk så vill jag hellre bli ordentligt sjuk några dagar istället för att gå och vara halvdassig i flera veckor. Så har jag gått omkring och sagt i flera år. Nu blev jag sjuk och sjuk på riktigt.

Redan i måndags kände jag mig hängig, men vi hade kompetensutvecklingsdag så jag var på jobbet. Jag frös hela förmiddagen och svettades på eftermiddagen. Jag snorade och snörvlade och ögonen rann. När jag kom hem från jobbet tog jag en timmes promenad och sedan halvlåg jag i soffan. Då hade jag ingen speciell feber (37,4 för en lågtempad). Däremot frös jag så jag skakade och kröp i säng tidigt med tredubbla filtar på mig.

Natten mellan måndag och tisdag har jag vänt och vridit på mig och sovit väldigt dåligt. Vaknade vid fyra och kände mig riktigt hängig. Tänkte att jag tar febern innan jag hör av mig till jobbet. Trodde att det var fel på termometern när den visade 39,4. Gick upp och hämtade min andra (nyare termometer) men det visade 39,3. Det var bara att acceptera att jag var riktigt sjuk. Jag somnade om och vaknade någon timma senare, genomblöt av svett samtidigt som jag frös så jag skadade. Sängkläderna skulle nog gå att vrida ur.....

Hela dagen har jag tillbringat i soffan, mestadels sovande men även lite tittande på tv. Hundarna har legat nära. De har fått fyra korta rundor så de har haft möjlighet att kissa och bajsa. Jag har fått erbjudande om rastningshjälp men kände att det inte har varit dåligt för dem med en vilodag tillsammans med mig. Imorgon hoppas jag att jag mår bättre så att jag orkar lite mer. På torsdag vill jag jobba för då är det första gången på teckenkursen.


Inga kommentarer: