söndag 5 mars 2017

Helg!

Förutom mycket tid med hundarna och allt pyssel som inte hinns med under veckorna var jag på Melodifestivalen - andra chansen i Linköping med Eva och Julia igår ikväll.


Som vanligt, en trevlig kväll. Jag vet inte hur många gånger vi har varit på melodifestivalen, kanske en 5-6 gånger, kanske färre, kanske fler. Trevligt är det i alla fall med bra stämning. Det är också spännande att se hur det går till. 

Efter att ha sovit lite halvdåligt i natt, stack jag i väg till ett kallt ridhus i Katrineholm i morse. För första gången skulle jag vara med och hjälpa till på en inofficiell hundutställning. Jag skulle vara inropare, alltså se till att rätt hundar kom in i ringen och att de fick rätt rosetter. Ett kul jobb! Efter drygt 6 timmars arbete var vi äntligen klara. Då fick vi god smörgåstårta.


Trött och frusen åkte jag hemåt. Gick en promenad med hundarna, tog ett bad och sedan har det varit soffhäng resten av kvällen. Och snart ska jag förflytta mig till sängen....

Inga kommentarer: