söndag 19 februari 2017

Utställning!

Idag var vi i Motala på SGVK:s utställning. Eftersom båda hundarna går i öppen klass var jag tvungen att välja och den här gången var det Soya som skulle ställas ut.


Det började väl inte jättebra. Nu är bilden tagen när vi åkte hem så riktigt så här lerigt var det inte när vi kom! Utställningshund??? Med vita ben??? Ja, Smilla fick gå men Soya blev buren ut ur bilen tills det var lite torrare. 


Hur det än går så är ju Soya världens bästa. Det viktigaste för oss var att hon inte var låg och försiktig. Vi hoppades på ett Excellent (och det fick vi). Soya skötte sig jättebra i ringen. Glad, positiv och framåt. Vi fick höra av flera stycken som stod utanför ringen att hon skötte sig bra och att hon stod fint. 


Bra kritik, ett excellent och placerad som andra tik i öppen klassen. Riktigt nöjd! 

Vi hade också turen att träffa på Inga-Britts kusin och lilla Gucci.


När Siri fick sin valp Eliza kom valpen Gucci inflyttad till Inga-Britt. Siri fick ta hand om båda och de blev lite som syskon. När Soya var valp fick Gucci agera lekledare! Oj, vad de sprang och busade!


Jag fick också många (positiva) kommentarer om min viktnedgång. Det känns kul!

På vägen hem stannade vi till vid Lillsjön och gick en lerig runda i skogen! Ingen utställningshund nu längre!

 

Eftersom hundarna var lite trötta och jag behövde träna mitt knä åkte jag in till Friskis! Det blev två pass i dag, 50 minuter på gymmet och sedan ett flex-pass. Vad gör man inte för att kunna äta lite smörgåstårta på årsmötet imorgon....

Inga kommentarer: