måndag 1 april 2013

Påsk!

Vad har påsken för betydelse för mig? Ja, främst är det tid för vila och återhämtning, eftersom det är några extra dagar ledigt! Sedan är det också tid för att fixa och hinna ifatt med allt jag inte hunnit/orkat göra! Sedan är det självklart tid att umgås med nära och kära!

Nu har det inte blivit så mycket samvaro under påsken. Vi firade påsk i fredags eftersom Eva skulle åka bort sedan. Jag var bjuden hem till Eva och Micke och vi åt och drack lite gott. Sedan halvsov vi i soffan, tittande på Let´s dance!

I lördags blev det en solig, trevlig samvaro med hundmänniskor i Nävekvarn!

Söndag och måndag har ägnats åt hund, städning och vila!

Igår tog vi en långrunda i vår vanliga skog. Genom skogen och ut vid Dvardala och sedan cykelvägen hem. En runda som tog drygt 1,5 timme. Vi njöt riktigt i solskenet! På eftermiddagen tränade vi lydnad vid kyrkan! Mycket som fungerade bra, men det fanns också sådant som var svårt! Rutan hade båda hundarna mer eller mindre glömt bort under vintern! Ja, vi får väl hoppas att de snart kommer på hur det ska vara!


Idag tog jag med mig hundarna upp till Ågelsjön! Där går vi nästan aldrig. Jag tänkte se om det gick att hitta några vårtecken!


Vi valde att gå vägen längs med sjön.


Vårtecken!? Nja, det var rejält med is på och längs med vägen!


Sedan genade vi, till hundarnas förtjusning, över isen! Mycket spring och bus blev det men också massa rullande och ålningar i snön! Mina finaste sötnosar! Hur skulle jag klara mig utan dem!?


Smilla!

Siri!


Många olika färdsätt finns det! Skridskor, skidor, pulkor mm. Här kom det helt plötsligt två cyklister som körde förbi oss, rakt ut på isen! 


Vi satte oss i den värmande solen och fikade! Och här kändes det som vår; snön var borta, solen värmde och det luktade vår i luften! Det är inte bara jag som njuter av solen!

Inga kommentarer: