söndag 28 april 2013

Helg!

Det har varit en härlig helg med mycket hund!

Igår var det kurs i Nävekvarn. Blev lite orolig för när jag gick morgonpromenaden här hemma så vräkte regnet ner. Kändes inte så inspirerande att ha kurs tre timmar i regn, men det blev en härlig dag med mestadels sol! Först en promenad med ett gäng lekande hundar! Det är så bra att kunna rasta hundarna tillsammans med de andra innan kursen startar. I skogen sprang vi på två älgar. Som tur var märkte inte mina hundar älgarna. Bra träning, inspirerande och roliga samtal både om hund och jobb!

Hem en snabbis för att sedan åka till Julita. Där har det varit kurs i dag! Lika roligt och inspirerande! Har också varvat med promenader och egen träning! Vi tog också vägen förbi torpet, mammas sommarstuga!



Det kändes skönt att komma hit! Här har jag växt upp och det finns många fina minnen. Hundarna poserade glatt efter en hel del bus på tomten! De trivs verkligen här! Mamma hade planerat att tillbringa en stor del av sommaren här tillsammans med familjens alla djur, precis som hon brukade göra! Det hade hon sett fram emot och det känns lite tungt att hon inte fick uppleva det den här sommaren. I år blir det syster med familj som kommer att vara här! Ja, vi går väl hit ibland också!

Lite nytta har vi hunnit med den här helgen också, tvättat bilen, tvättat, dammsugit, moppat golv, städat badrum och lite annat! 

Jag gillar verkligen helger! Det finns så mycket tid att göra som jag gillar. För min del får helgerna gärna komma lite oftare. Och det gör de nu! Både denna vecka och nästa är det helgdagar mitt i veckan! Härligt!!! Lite extra ledighet tackar inte jag nej till!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Väldigt nöjd med kursen idag. Varje gång nya insikter och läxor.