fredag 19 februari 2021

Veterinärbesök

Idag var åkte jag till Katrineholm för att vaccinera hundarna. Det blev ett besök hos en, för oss, ny veterinärklinik.



Jag har hört mycket bra om den här kliniken och det kändes väldigt bra att komma dit. En trevlig familjär stämning, vettiga priser och bra service. Jag fick välja om vi skulle vara kvar i det tomma väntrummet eller gå in i ett undersökningsrum under vaccinationen. Vi valde väntrummet. Sälta tyckte väldigt mycket om veterinären Monika och försökte pussa på henne både innan och under själva vaccineringen. Och även när Soya fick sin vaccination mot kennelhosta. 


Efter vaccinationen tog vi en sväng till Lenatorpet. Det blev en kort promenad och lite träning med fokus på fritt följ, Soya fick både höger och vänsterhandling, och sitt-stå för Sälta. Och så passade vi på att handla innan vi åkte hemåt. 

Nu väntar en härlig helg utan några måste. Ja, jag kanske måste läsa några texter till jobbet och göra klart min självskattning, men annars är det inga måsten!!!



Inga kommentarer: