lördag 13 februari 2021

Sol!

Soligt men kallt ute! Och det ska visst fortsätta att vara riktigt kallt, i alla fall på nätterna, till mitten på veckan. Sedan ska det visst bli runt nollan! Idag, liksom torsdag och fredag morgon, har vi tagit en promenad på Koludden. Idag provade vi även att gå på isen. Vi tänkte gena in till kajen. Vi följde några fotspår men när vi kom ett tiotal meter så började isen kännas som den sviktade. Jag som är livrädd för isar valde att vända och gå tillbaka igen. 



Idag var det lydnadsträning i Katrineholm som stod på programmet. Kallt var det men lite pulsande i snön gjorde att man fick upp värmen. Det blev nästan 4 timmar med träning, prat, fika, mer träning och promenad innan vi åkte hemåt. Soya tyckte att det var kyligt om tassarna. Hon fick köra lite rallylydnad idag. Sältas träning gick ut på att fokusera på mig. En svår uppgift, speciellt med folk i närheten. Jag tycker att det gick riktigt bra med tanke på att det var länge sedan vi hade så mycket störning omkring oss. 

Nu längtar jag efter mildare dagar och mindre med snö så att jag kan komma igång med träningen ordentligt.




Inga kommentarer: