lördag 6 februari 2021

En bra natt!

Äntligen kunde jag sova en hel natt! Det är nog säkert en månad sedan jag kunde sova hela natten. Jag brukar somna som en stock redan före 22-tiden men vid 2-3 brukar jag vakna och har svårt att somna om. Jag slumrar en stund, ligger vaken igen, tittar på klockan, slumrar till igen.... Framemot morgonkvisten brukar jag ha tittat på klockan en fem, sex eller sju gånger. Men i natt sov jag ordentligt och vaknade inte förrän klockan var närmare halv 8. Så skönt!


Det blev en lång promenad på förmiddagen, en betydligt längre än jag tänkt mig. Precis när vi klev in i skogen bajsade Soya. Jag orkade inte gå tillbaka till tunnan utan bar med mig påsen. Vi gick in vid Ngamisjön och följde sedan Dvardalaleden. Lite träning och lite fotografering blev det på vägen, tillsammans med lite spring och bus. 




När vi var nästan framme vid elljusspåret upptäckte jag att jag hade tappat påsen, en rosa bajspåse. Jag vände tillbaka för att leta efter den. Misstänkte att den inte var så långt bort. Hmmm... Jag gick hela vägen tillbaka, utan att hitta påsen. Det blev två timmar i skogen innan vi var hemma igen. Och det får nog bli samma runda imorgon.

Idag gjorde jag något som jag har funderat på hela veckan om jag skulle ta tag i. Jag frostade ur kyl och frys. Det är så skönt att ha det gjort! Borstning av hundarna och sedan dammsugning fick det också bli.

Vi passade också på att träna lite rallylydnad/lydnad på parkeringen vid jobbet. Det är ju snart dags för nästa on-line tävling! Jag vet inte om jag ska hyra inomhushall eller köra ute. Måste kolla lite hur vädret blir!

Nu blir det en lugn kväll med god mat, ett glas vin och så småningom melodifestivalen!


1 kommentar:

Erika sa...

Känner igen det där med att inte kunna sova. Och hur förvånad en blir om en någon gång lyckas sova en hel natt :-D !