lördag 23 december 2017

Stämningsfull jul!?

Ja, om man tittar på vädret så är det väl inte så mycket julstämning.

Efter en trevlig kväll med släkten (drygt 20 personer) gulaschsoppa och/eller taco, glögg, vin, kladdkakor med julsmak, hemmagjort godis, prat och skratt tog vi sovmorgon i morse. Igår blev det inte några långa promenader så idag valde vi att ta en långrunda, drygt 2 timmar i skogen. Grått och trist, blött men även lite halkigt på en del ställen. Det känns som det inte kommer att bli ljust i dag heller.





Jag tycker om att gå i skogen och lyssna på radion och försöka lösa melodikrysset. Idag blev det lite svårt och det tog ett tag innan jag insåg att den kryssrutan jag hade med mig inte alls stämde överens med dagens melodikryss. Som tur är har jag melodikryss-appen också men jag tycker inte om att plocka fram och tillbaka med telefonen när jag är ute. Men idag fick det bli så. 

Tänkte att jag skulle försöka få till en liten julbild när jag var ute idag. Nja..... Det fanns väl någon som tyckte att jag var rätt konstig....







Kolla blicken!

Vi vill önska alla en riktig skön jul! Vi ska passa på att njuta av några extra dagars ledighet med långa promenader, mycket vila, samvaro med nära och kära och så lite god mat och dryck förstås!






Inga kommentarer: