fredag 29 december 2017

Ågelsjön runt!

Ågelsjön runt var det tänkt att det skulle bli idag. Men så blev det inte. Väldigt fina skyltar vid parkeringen pekade ut riktning åt två håll, självklart när man kan gå runt. Vi valde att gå mot badplatsen först.


Sedan fanns det visst inga mer skyltar eller annars såg jag väldigt dåligt! Efter lite irrande valde vi att vända och gå åt andra hållet istället. En halvtimme efter starten var vi tillbaka på parkeringen och valde grusvägen istället. Nu blev det inte Ågelsjön runt idag utan istället en bit på grusvägen, en fika och sedan vände vi och gick hemåt igen. 

 

Tycker väl att skyltningen är lite sisådär. Vacker skogsbilväg 2,5 km!? Är det den grusvägen vi gick på, eller!? Ingen mer skyltning fanns. Det känns ju lite konstigt att det finns massa skyltar vid parkeringen men sedan ingenting mer, inte ens på de platser det gäller. Hur ska jag veta var Engelska parken, Lusthuset eller Notboviken ligger? 


Ja, det fanns ju en liten byväg med mysiga stugor längs med. 




En fin promenad blev det i alla fall! Och jag inser att det är ett omtyckt strövområde. När jag parkerade bilen strax före 10 var jag alldeles ensam. När jag kom tillbaka 2,5 timme senare stod det säkert 20 bilar på parkeringen. 

På hemvägen stannade vi till vid Humpen för att träna lite lydnad. Det är skönt att se att båda hundarna har ork och motivation till träning efter en rejäl långpromenad. Idag är jag riktigt nöjd med båda. Ja, Smilla har jag inga krav på just nu utan vi tränar bara för att det är kul. Soya fixade hela klass 1 programmet galant. Både rutan och runda kon fungerade riktigt bra. Vi tränar också backa i alla positioner, vänster, höger och front. Fronten går riktigt bra nu, så även vänster. Att backa på höger sida är däremot riktigt svårt!


Trötta hundar får vila nu medan jag ägnar tid åt tvätt, disk och lite annat!

Inga kommentarer: