lördag 16 december 2017

Dagarna bara går....

Dagarna bara går och i veckorna finns det inte ork för något. Det känns som det är mörkt hela tiden. Nu ska jag väl inte klaga allt för mycket. Jag har ju ändå möjligheten att vara ute på dagarna men jobbet är ju inte någon höjdare när 10-15 blöta och smutsiga 2-3 åringar ska plockas in efter en timmes lek på gården. Barnen är trötta och längtar efter jul och ledighet. Det är mer intensivt på jobbet och jag är tröttare än vanligt. Vardagskvällar orkar jag ingenting mer än promenader och några träningspass på Friskis. Matlagning och disk är ett måste, allt annat får vänta till helgen! En vecka är det kvar att jobba innan det blir några extra lediga dagar. Några röda dagar och så ett par dagars semester mellan jul och nyår! Längtar så efter några extra dagar hemma!


Det är ju en hel del som behöver hinnas med men jag vet att det blir jul även om det inte finns en enda tomte i lägenheten! Julklapparna ska köpas och det blir på måndag när jag slutar tidigt! Julmaten delar vi på och jag fick inte så speciellt mycket på min lott; matbröd, färsk rödkålssallad med frukt och en jansson!

Hundträningen ligger på is nu både pga av mörker, kyla och avsaknad av ork och motivation hos mig. Jag tror nog inte att hundarna mår dåligt av att få några veckor med lite träning. Idag har det i alla fall blivit ett kort pass med följsamhet både på höger och vänster sida. Lite frontträning med tanke på rally (både stå, sitt och backa). Båda hundarna har svårt att hålla stadgan när de har fått backa i frontpositionen. Smilla var betydligt mer säker på högerhandlingen idag än hon har varit de senaste träningarna. Hon som tidigare haft betydligt bättre position på höger än vänster sida. Idag fick vi till en bra position igen! Soya fick även lite stanna-träning.



Långa promenader försöker vi hinna med både i veckorna men kanske främst på helgerna. Idag blev det två timmar i Glotternskogen på förmiddagen.

Badrummet är ordentligt städat idag. Gamla tidningshögar är rensade och en låda i nattduksbordet är städad. Två maskiner är tvättade, disken är diskad och kryddhyllan är avtorkad. Det känns skönt när man har fått lite gjort! Vi ska nog plocka fram lådan med tomtar också så innan helgen är slut så finns det nog lite tomtar på plats!







Inga kommentarer: