torsdag 28 december 2017

Semester!

För att få några extra dagar ledigt har jag tagit semester i dag och imorgon! Två dagars semester gör att det blir fem dagars ledighet på raken! Så skönt och så välbehövligt nu när det känns som det är mörkt hela dygnet.

Vad gör man när man är ledig då? Vi började dagen med sovmorgon, ända till halv 9! Och så blev det en långfrukost på det! Strax före 10 gav vi oss ut i skogen längs med Glottern. En långpromenad på ca 2 timmar!


Sedan blev det en fika, lite städning och lite jobb med schappeklubbens årsbästa-listor. Det är en hel del jobb med listorna men jag tycker att det är roligt. Först kollas alla tävlingar upp på SKK hunddata. Där kan man söka på ras och tävlingstyp. Sedan måste man gå in i varje tävling och skriva ner hundarna och deras resultat. När det är gjort dubbelkollar jag allt genom att gå in på varje hund på SKK hunddata och kolla att alla resultat finns med. Sedan ska de fem bästa resultaten räknas ihop och så småningom blir det en årsbästa lista! Drygt 20 schappar har tävlat lydnad och drygt 50 rallylydnad!


En kort runda med hundarna innan jag åkte in till Friskis. Idag blev det en timme på gymmet och sedan ett soft core-pass!


Igår blev det ett (tufft) medelpass. Det kanske var tur att det var väldigt mycket folk på det passet så att det var svårt att ta ut rörelserna ordentligt. Det blev lite lättare då!

Jag ville egentligen träna lite lydnad nu i kväll men med tanke på vilken tid på året det är och man aldrig vet om det smäller så blev det bara lite följsamhet i koppel. Smilla var lite seg medan Soya var superladdad. Det får nog bli ett ordentligt pass i morgon när det är ljust. Det är så svårt nu för jag vill inte gå så långt hemifrån när det är mörkt ute. Jag är lite orolig för att hundarna, eller Soya, ska bli skrämda! 

Imorgon är det en ny ledig dag med långpromenad, tvättstugan och eventuellt en avfrostning av frysen.



Inga kommentarer: