tisdag 26 december 2017

Jul!

Det är så skönt att få flera extra dagar ledigt men det är mycket som ska hinnas med. I lördags var vi hos syrran och käkade och tittade på Bingolottos uppesittarkväll. Vi kammade tyvärr inte hem några miljoner men en liten vinst blev det i alla fall.


Soya har stor respekt för Blixten....


Medan Smilla var mer utslagen...

På julafton blev det en runda i skogen medan matbrödsdegen stod hemma och jäste. Mina hembakta flätor är ett måste på julbordet! Efter lite annat fix hemma gjorde vi oss i ordning och gick bort till syrran. Där blev det ett traditionsenligt julfirande med pusselbyggande, Kalle Anka, alldeles för mycket mat, dryck och godis, julklappsöppning och lekar och spel.


En liten del av julbordet!


Supergod saffranspannacotta till efterrätt!




De som var mest förväntansfulla inför julklappsutdelningen!

Jag tror att alla var nöjda över sina julklappar. Jag fick boken Blygerhundar. träningskläder, en ryggkliare, ett par gosiga strumpor, duschtvål och hudlotion. 

Funderade på om jag skulle åka till Friskis på juldagens förmiddag. Det var ett pass kl 11 men jag tog istället med mig hundarna till Sörsjön och gick milspåret. Riktigt blött var det och det blev ju inte bättre av att det regnade i åtta kilometer. 


Hade tänkt att jag skulle träna lydnad på parkeringen efteråt men där var det mer eller mindre isgata och eftersom jag var blött och lite frusen åkte jag hem istället. Hundarna fick lite nosework-träning inomhus. Och när hundarna hade torkat fick det bli lite pälsvård! Ett kort pass följsamhet blev det vid kyrkan i går kväll. 

Idag valde jag att ställa bilen vid Humpen och gå en promenad därifrån. Sedan blev det ett träningspass vid fotbollsplanen. En hel del bra men också många saker som vi måste tänka till på. Jag måste bryta ner momenten och träna delar igen. 

Nu njuter vi av sista dagen på julhelgen. Imorgon blir det jobb men sedan är det semester torsdag och fredag!






Inga kommentarer: