söndag 6 mars 2016

Helg!

Så var det helg igen och den här helgen hade jag ingenting inbokat. Jag skulle bara njuta och ta dagen som den kom. Lite grann som jag inte hade orkat/hunnit ta tag i under veckan fanns det att göra, t ex tvätt och städ. Och så skulle hundarna borstas.

Slutade tidigt i fredags och gick en lång koppelpromenad (1,5 timme). När jag kom hem satte jag mig i soffan och fikade, samtidigt som jag läste tidningen på nätet. Då gick det bara inte att hålla ögonen öppna. Jag la mig ner och vaknade 1,5 timme senare......Det är nog så att jag har haft något i kroppen och nu var orken slut. Jag hade inga problem att somna på kvällen och sov som en stock hela natten.

Lördagen blev det en långpromenad i skogen. Sedan var det hundborstning, tvätt och städning. Sovrummet och hallen städades rejält. Hyllor torkades, möbler flyttades och golv skurades. Lite smutsigt var det. En kortare promenad på eftermiddagen avslutades med ett kort pass linförighet med hundarna.

På kvällen passade vi på att köra lite nosework i trappuppgången. Inte det allra lättaste tyckte Smilla.

Idag blev det en runda på Koludden tidigt på förmiddagen. Smilla var inte riktigt i form. Hon ville inte äta i morse och var inte riktigt alert på promenaden. När vi kom hem visade hon sitt vanliga jag och var riktigt hungrig.

Efter att ha fått hjälp att starta gamla bilen och köra en runda (45 minuter) med den för att ladda batteriet, påbörjade jag städning i rummet.


Visst är det trevligt med en prishylla, men det samlar rejält med damm. Idag är det i alla fall avtorkat och rent bland prispokalerna!





Istället för att åka till gymmet och träna (pga hostan) blev det en dryg timmes promenad i skogen tidigt på eftermiddagen. Vi passade också på att träna lydnad i skogen, på en bred stig där det var någorlunda torrt. Linförighet, vittringsapportering och fjärr. Soya fick också en inkalllning! Känner mig nöjd med dagens träning.

Nu är det dags att fortsätta med städning. Det finns ju fler hyllor att torka damm i och fler möbler att dammsuga bakom.....






Inga kommentarer: