söndag 17 februari 2013

Veckan som varit...

...har varit den värsta i mitt liv! Allt förändrades så snabbt och det kan aldrig bli som vanligt igen. Två dagar gick jag runt i någon slags dvala, mådde illa, frös, hade huvudvärk och kunde inte tänka alls. Sedan vaknade jag upp till ett stort tomrum och hur mycket jag än sover är jag så trött.

Förutom långa promenader med hundarna har jag tillbringat den mest tiden med min syster. Vi har varit i mammas hus i stort sett dagligen och plockat med lite av varje. Kylskåp, skafferi och badrumsskåp är tömt. Skräp och återvinning är kastat. Man plockar lite här och lite där. Många sms, telefonsamtal och brev har det kommit. Det är många möten som måste göras, mamma var en aktiv person som många kände igen. Dessutom är det praktiska saker med begravningen som ska fixas och det är inte det lättaste. På ett sätt ska det bli skönt att börja jobba igen så att allt blir vardag igen!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Du har verkligen gått
igenom en mardröm.Vi
är så vana vid att vi
kan planera vårt liv och våra aktiviteter
hela tiden. När något sådant händer en närstående blir
det en oerhörd chock, så
smärtsamt att hela livet
stannar upp.Både kropp och
själ drabbas och man har
inte längre något val.Bra
att du har lust att träna
dina hundar. De kommer att
hjälpa dig att hitta tillbaka
till dina vardagsrutiner.Kram från oss.