söndag 3 februari 2013

Mer sol!

Idag vaknade jag till ännu en solig dag! Termometern visade på -7 men solen värmde riktigt rejält! Vi valde att gå en promenad på Glottern idag med! Det var mycket folk som rörde sig på isen men idag var det lite otäckt! Isen sjöng och knakade rejält! Det kändes nästan som den rörde sig! Lite bus men även en stunds vila i härligt solsken!








Idag träffade vi på Inez och Drömma på isen! Mina hundar, speciellt Siri, välkomnade dem med en rejäl utskällning! Trist, men efter en kort koppelpromenad gick det bra!

  

På hemvägen träffade jag på en man som undrade om jag såg fågeln. Jag såg den och hade sett den vid tidigare tillfällen också. Jag hade funderat på vad det var. Nu fick jag veta att det var en Skrak, som brukar finnas längst kusten! Den har nog hamnat lite fel eftersom den nu finns i Torshagskärret! Men den verkade trivas ihop med alla änder!

Det blev ett träningspass på eftermiddagen! 

Idag fattade Smilla sättande under gång. Däremot kunde hon inte sätta sig upp efter läggande under gång. Vi jobbar också mycket med att inte tugga på vittringspinnarna och idag fungerade det skapligt! Rutan, fjärr, apportering och inkallning är jag nöjd med. Fria följet går alltid att få bättre.

Siri gör framsteg med sitt fria följ. Hon är mycket närmare och fixar vänstersvängarna riktigt bra! I högersvängarna flyter hon ut lite för mycket men hoppar snabbt in vid sidan igen. Sättande under gång är hennes grej! Inga problem där! Rutan och apportering fungerar skapligt! Det är ju stadgan som måste tränas mer. Däremot var inte fjärren så bra och vittringen var bedrövlig! 

Nåja, det är bara att träna vidare! Nu laddar vi för en ny vecka!

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Äsch, så mkt skällde de inte... Det där var ingen fara! Tack för lite sällskap!