onsdag 13 februari 2013

Trött

I natt har jag sovit som en stock men jag är ändå så otroligt trött. Hela kroppen känns precis slut! Det har varit några dagar av total kaos! Det är mycket att ta in och jag har fortfarande inte förstått. Jag sover dåligt och äter dåligt! Tur att syrran och Micke finns som ser till att det blir lite ordning, främst på maten. Det går liksom inte att fokusera och tänka. Tårarna har runnit i ett par dygn, huvudet värker och klumpar finns både i magen och halsen.

Många sms, telefonsamtal och mail har kommit med uppmuntrande och tröstande ord. Blommor från nära och kära har vi också fått! Fler har också erbjudit sig att ta hand om hundarna om det krisar! Tack! Dagarna tillbringas mest hos syrran, men även i mammas hus där vi plockar och fixar lite.

Igår var vi på begravningsbyrån.  Vi blev väl mottagna och besöket gick bra. Begravningen kommer att bli den 8 mars! Idag har vi varit på banken och fått lite information om hur man går tillväga med räkningar mm. Mamma har ju alltid skött sin ekonomi själv så vi har ingen koll på något. Tidning och tv-licens är uppsagda och hos båda fick jag ett trevligt bemötande när jag ringde. Det är mycket att tänka på.

Nu ska jag se om jag kan ägna något timme åt att röja lite i min egen lägenhet, det känns inte så lockande men det behövs....

2 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Det där är en trötthet som sitter i märg och ben och långt in i själen...den går inte att sova ifatt...
Det är så otroligt mycket man måste lära sig att fixa när det gäller det praktiska och jag håller med dig att när det gäller att säga upp olika tjänster och abonnemang är de flesta väldigt service-minded och skickar ev återbetalningar per omgående.
Att plocka med och framför allt sortera varje liten pryl i mammas hem har tagit mig tre månader. Nu är det gjort, lägenheten är tom, och jag mår riktigt dåligt av att ha behövt upplösa hennes hem. Det måste ju göras, men är så svårt. ha inte för bråttom, dt hade vi i början och det finns en hel del saker jag nu önskar att vi gjort annorlunda med...
Hoppas du kan vara hemma från jobbet ett tag till. Det behöver du säkert för att få gråta fritt...

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Kloka ord och råd från Britt Marie. Skönt att du har din systers familj. Utan mat blir det ännu tyngre. Bra att inte behöva ordna det själv. Gå inte tillbaka till jobbet för tidigt. Sorgen har flera faser och det går inte att skynda på. Ta hand om dig och hundarna. Kram