söndag 24 februari 2013

Motala

Dagarna bara går. Det är mycket att fixa med och många kontakter att ta. Mycket tid har jag tillbringat med min syster och hennes familj men vardagen kommer allt närmare. Jag har jobbat hela veckan och känner mig precis slut. Tror aldrig att jag varit så trött som jag är nu!

I fredags åkte jag till Julita och grattade en kompis som fyllde 50! Tycker att det är skönt att göra något annat! På vägen hem stannade jag och hälsade på min morbror! Jag tror att vi, båda två, uppskattade besöket lika mycket!

Idag var det dags för SGVK:s utställning i Motala! Jag hade anmält Smilla! Siri fick vara hos Eva medan vi var i Motala! Det var många schappar anmälda, drygt 30 stycken. Domaren var givmild med sina Excellent. Jag tror att alla utom en fick Excellent! Däremot var han snål med sina CK:n. I öppen klass, tror jag, att det var 11 tikar. Det gick bra för Smilla, även om domaren tyckte att hon vägde något hekto för mycket. (Det tyckte inte Smillas uppfödare.) Vi fick excellent och i slutänden blev vi placerade som tredje tik i öppen klass!


Kritiken löd: utmärkt typ, vackert huvud, mörka ögon, bra uttryck, bra bett, bra hals, något sänkt rygg, bra bröstkorg, välburen svans, tillräckliga vinklar, rör sig bra, ganska bra päls, kunde vara i lite hårdare kondition. 


Jolly Bob blev BIR och Chanel blev BIM!

Det blev en härlig dag med många trevliga möten! Både Siris uppfödare och Smillas uppfödare var där! Dessutom en av Smillas systrar och flera andra bekanta!

Nu är det dags att ladda för en ny vecka. Imorgon väntar ett möte med prästen. 

1 kommentar:

Quila o Ronja sa...

Grattis till fin-fin placering och kritik :-)
Kul att ses i dag, även om man (jag) hade lite brist på tiden ;-)
Kram