lördag 12 januari 2013

Valputställning i Sollentuna!

Lördag morgon och klockan ringde tidigt! Klockan 7 lämnade jag hundarna hos mamma och styrde mot Nyköping. Jag skulle till Sollentuna på valputställning tillsammans med Inga-Britt och Anita! Men jag har ju ingen valp..... Nej, det stämmer! Men Eliza, Siris valp, skulle komma dit! Hon flyttade till Dalarna för drygt 2 månader sedan. Jag var så nyfiken på att se henne!

Det blev en positiv upplevelse! En glad och positiv hund som faktiskt kände igen mig och en jättehärlig husse och matte! Många Eliza-pussar blev det! Det märktes tydligt att hon kände igen Inga-Britt. Hela Eliza skakade av glädje, precis som Siri gör när hon träffar Inga-Britt! Det fanns många andra saker som jag kände igen att Siri brukar göra!

Tyvärr blev det inte så många bilder! Trångt och mörkt och jag ägnade mest tid åt att gosa! Jag hoppas att Alex fick några bra bilder som jag kan lägga ut! Men några blev det!




 


Eliza var ensam valp i 4-6 månader! Hon fick en jättebra kritik och ett HP! Det var 2 schappar till, en 6-9 månader och en 9-12 månader! Den äldsta valpen blev BIR men Eliza kom tvåa!!! Riktigt duktig men det är inte lätt att stå hela tiden! Ibland blir man lite trött! Felicia var suverän som handler! Hon och Eliza har aldrig träffats förut!


Gucci blev BIR!


Men i grupp-finalen var hon trött och ville inte vara med bland alla stora hundar!



Anitas Frida blev också BIR, men fick ingen placering i gruppen!



Vad gör det om man inte får någon placering i gruppen, 
när man är allra bäst på att pussas!?


Klockan blev en hel del innan jag kom hem, men jag blev bjuden på mat hos mamma när jag hämtade hundarna! Nu ska vi mysa framför teven en stund!



2 kommentarer:

Annelie sa...

Åhh vad roligt att du kom iväg. Härligt att få träfaf lilla barnbarnet! KRAM

Sandra sa...

Förstår att det var roligt att få träffas igen :) Härligt att den var pigg och glad :)