lördag 19 januari 2013

På bättringsvägen!

Jaha, då har jag varit sjuk igen! Och det är något jag inte gillar.

Natten mellan onsdag och torsdag vaknade jag med jämna mellanrum av svidande kramper i magen. Magkatarr var min första tanke. Kände mig hängig och trött på morgonen men jag hade ju sovit dåligt. Kramperna fortsatte och jag var lite kass i magen. Gjorde mig i ordning för att gå till jobbet. Trodde nog att det skulle släppa när jag kom igång ordentligt, men jag hann bara en bit på morgonpromenaden innan jag var tvungen att vänta. När jag kom hem hade jag riktig diarre, som fortsatte hela dagen. Det var bara att ringa jobbet och sjukskriva sig. Tydligen var det fler som hade magsjuka och det var nog det som jag också hade. Det blev en heldag i sängen och jag hade svårt att hålla ögonen öppna. Sov i stort sett hela dagen med två trogna bredvid mig! De stackarna fick fyra kiss-rundor under dagen, den sista (och längsta) var nog en kvart lång!

Igår var jag piggare, även om jag hade små känningar av magen. Hade lite ork så vi tog oss till skogen där hundarna fick springa av sig. Lyckliga hundar rusade av sig medan en trött matte lunkade i sakta mak. Lite mat fick jag i mig under dagen och fram emot kvällen kände jag mig nästan helt okej!

Idag är krafterna tillbaka igen! Till hundarnas lycka har vi varit ute två längre rundor, även om det är rejält kallt! I morse gick vi till konsum och postade ett brev och nu har vi precis kommit in från en runda i skogen!

Nu ska jag ta det lite lugnt och ladda för kvällens revy på Skandia-teatern!

Inga kommentarer: