lördag 29 december 2012

Ledig!

Fem dagar semester och så blev man långledig! 16 dagar ledigt innan det är dags för jobb igen! Förutom massa firanden med mycket mat så har det självklart blivit långa promenader! Vädret har väl, än så länge, inte varit toppen. Snö och regn, grått och tråkigt men även någon soldag! Vi har pulsat i skogen och halkat runt på vägarna! Lite träning har det blivit! Hundarna är riktigt träningssugna men lite frustrerade. Vi tränar på högerhandling inför rallyn och idag kom metallapporten fram! Högerhandlingen kommer att ta tid, längre tid än vad jag trodde. Metallapporten fungerade bättre än jag trott! Smilla håller den med tveksamhet men hämtar den gärna! Siri håller den eller "hänger" den på tänderna men har svårt för att hämta den. Det är svårt att få fast den på tänderna när den ligger på marken, tycker Siri! Nåja, det var första försöket idag!

I torsdags var vi på bio och såg Mammas pojkar! Helt klart en sevärd film tycker jag! Rolig och träffande och det blev en hel del skratt! Igår hade jag bjudit syster med familj + mamma på mat! Johannes var sjuk, så vi blev bara 7 personer men det är fullt tillräckligt i min lilla lägenhet! Matlagning är inte min favoritsysselsättning men det blev trattkantarellsoppa och köttfärssoppa, hembakat bröd och chokladtårta till efterrätt!

Idag har jag varit lite duktig och rensat och städat lite. Både bland kläder och i några köksskåp! Förstår inte att det alltid blir så rörigt i skåp och lådor!

Nu längtar vi efter några soliga, lediga dagar!

2 kommentarer:

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Åhh vad härligt med så många lediga dagar :) Blir ju nästan en mini semester.

Duktiga ni är som tränar, här blir det mest promenader.

Får passa på att önska Ett Gott Nytt År

Kram

Sandra sa...

skönt med långledighet :) såg oxå filmen...så rolig..gäller att få ut barnen i tid ;)