lördag 29 december 2012

Julfirande i dagarna tre!

I år blev firade vi "jul" tre gånger! Redan den 23 var vi hemma hos mamma och åt julmat, syrran med sambo, äldsta systerdottern med sambo, moster och morbror samt kusiner med familj. En trevlig samvaro med lite god julmat och mycket prat!

På julafton blev det "lill-jul",  även det hos mamma. Nu var det bara mamma och jag och mammas väninna! Syster och sambo var hos hans barn, syskonbarnen var hos sin pappa! Det blev julmat, tv-tittande och lite frågespel!

På juldagen var det äntligen dags för oss att fira jul. Vi var hos syrran och åt kalkon! Självklart var det julklappar och spel!


Tomten var på plats!


Julklapparna låg under granen!

Lite smått och gott som hör julen till!


Första gången vi äter kalkon på julen men troligtvis inte sista!
Det var riktigt gott!


Hela gänget! Som vanligt måste några göra miner...... 



Avkoppling innan julklappsutdelningen!



Jag tror att alla barn hade varit snälla i år!


Mys med Greta!


Selma hittade en egen fåtölj!

Även om vi har umgåtts många dagar har det varit en lugn och trevlig jul! Jag är så nöjd med mina julklappar! Jag fick en kameraväska, en revy-biljett, massa duschcreme och hudkräm mm. 




1 kommentar:

Annelie sa...

Oj vad du har firat, men det ser urmysigt ut! Och snäll har du varit också! KRAM