söndag 9 december 2012

Andra advent

När andra ljuset brinner, är snart lucia här. Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär!

En kall adventsmorgon, nästan 13 minusgrader och mycket snö, men solen visade sig lite på vår promenad!


Vi tog oss upp till Glottern och pulsade genom skogen mot Koludden.
Någon hade gått där före oss!


Mycket snö var det!


Full fart! Smilla hittade massa spännande spår i skogen - rådjur!
Då fungerade inte hjärnan riktigt som den skulle. Eller så var det väldigt
långt avstånd mellan öron och hjärna. Inkallningarna gick i slow motion!
Kanske är det nosen som är i vägen?


Kallt var det, men lite sol att njuta av!


Hallå, matte! Nu kommer jag!

Lite problem med snöklumpar och krampkänningar  hos hundarna under den timmen vi var ute men kul hade vi. Jag inser att mina kängor har för kort skaft när man pulsar i snön också!

Nu blir det städning och vinterstudion resten av dagen. Om jag hinner och orkar 
ska jag försöka ta mig till kyrkan på gospelkonsert också!

1 kommentar:

Grabbarna boys sa...

Underbara bilder....och här fastnar det oxå snö både här o där i pälsarna på grabbarna!!
Vov o kram!