lördag 8 december 2012

Ingenting alls!

Idag känns det som om jag inte har gjort någonting alls! Det stämmer inte riktigt men vi har haft en lat dag och inte gjort så speciellt mycket nyttigt! Som tur är eller kanske tyvärr så kommer det fler dagar när man kan ta tag i saker, såsom städning osv.

Vi började dagen med en skogsrunda. Tyvärr var det väldigt mycket snö i skogen. Inte ens elljusspåret var upptrampat. Det blev en liten sväng med mycket pulsande, hopp och skutt! Hundarna tyckte att det var roligt. Och visst är det kul att titta på glada hundar men det var jobbigt att pulsa. Nåja, dryga 40 minuter var vi ute.

Efter en fika och melodikrysset, skottade jag fram bilen och åkte och handlade, mat och annat nödvändigt! Sedan var det dags för lunch och efter lunchen blev det en drygt 30 minuters promenad ner till stallet tillsammans med Siri, Smilla, mamma, syrran och hennes hund Selma! Systerdottern Greta skulle vara med i stallets luciashow. Hon red i kadriljen och var med i luciatåget.




Hundarna är inte vana att vara med i stallet men de skötte sig väldigt bra! Siri kan tycka ett det är lite jobbigt när det blir för mycket liv och rörelse runt omkring men hon satt lugnt och spanade på allt. Smilla, som jag trodde skulle vara jobbigast, la sig ner och sov så folk fick kliva över henne!

1,5 timmes show innan det var dags för promenaden hem igen! Väl hemma fick jag ett telefonsamtal. Det blev ett långt samtal men det är alltid skönt att prata med Nina!

Nu är det kväll och ingenting har jag gjort men som tur är finns det en dag imorgon också! Då kanske det blir lite fixat hemma!

1 kommentar:

Annelie sa...

Låter som en pefekt dag i mina ögon! Ibland är det skönt att känna känslan att inte man har gjort inget! Psst: Jag har också ridit kadrill i bys Lucia tåg!!