lördag 24 september 2022

Välkommen lördag!

Efter lite extra arbete i vallokalen i söndags och en intensiv vecka på jobbet med kvällsmöte och en känsla av att man inte riktigt räcker till i barngruppen trots att man gör sitt yttersta är det skönt att landa i stugan. Jag är rejält trött i huvudet och ser fram emot en helg att vila och samla energi! 
Det blev en lugn kväll igår och jag kom i säng tidigt. Klockan var nog inte mer än halv 10 när jag sov gott men som oftast vaknar jag fram på morgontimmarna och har svårt att somna om. Vid 6-tiden var jag uppe!

Idag stod rallyträning med Kristina på agendan. Jag hade plockat ihop en avancerad bana

och Kristina hade ordnat en mästarklassbana.

Soya var överladdad och extremt lycklig och for fram överallt på första banan (mästarklass). Andra rundan gick betydligt bättre och när vi kom till den avancerade banan kunde hon koncentrera sig. Även om jag vill ha henne samlad blir jag glad över att hon gillar vår samvaro. Jag inser igen att hon behöver mer regelbunden träning för att bli som bäst! 
Sälta jobbade på bra men kan inte alla momenten i mästarklass. Lite hjälp behövdes men hon har en härlig attityd. Frestelsen, framförbytena och backandet gick jättebra. Den avancerade bana kändes väldigt bra.
En härlig pratstund med Kristina där vi analyserade träningen blev det innan vi körde igenom startklassen med kommendering. Där finns det en del att fundera över. 

Efter träningen åkte vi till Gamla Aspen och plockade en liter stora, fräscha blåbär! 

Gräsmattan har blivit klippt och hundarna är borstade. Skönt att hinna/orka ta tag i några måsten. 

Vi passade också på att träna och belöna upp några av de saker som inte fungerade på förmiddagens träning. Soya fick jobba med konskicket och Sälta med apportering och fjärr. Jag är nöjd med träningen!

Nu blir det en lugn kväll med god mat och ett glas vin!

Inga kommentarer: