tisdag 26 juli 2022

Två dagar

Två dagar har vi varit på Katrineholms Brukshundklubb och tränat lydnad. Vi har varit 5-6 personer som har hjälpt varandra med kommendering, störning, tips och råd. 

Jag valde att köra Soya ett kort pass innan träningsdagarna började för att sedan lägga fokus på Sälta. 

Vi har fokuserat på starklassen och mycket känns bra men det är också saker som vi inte får till. Igår var hon ofokuserad och trött och hade inte alls den energin som jag är van vid. Trött efter utställningen, löp på gång eller något annat? Jag vet inte men hon gjorde rätt bra ändå. Idag valde jag att gå in och köra ett pass med mycket bus, lek och belöning. Kommendering som jag inte lyssnade och folk som störde på nära håll. Idag hade jag en helt annan hund som fokuserade bra trots störningar. 

Dagens andra pass blev en startklass fast i omvänd ordning. Då kan hon inte fjärr och apportering längre. Vet inte vad jag gör för tokigt och hur jag ska komma vidare.

Jag hann även med ett Friskis-pass på Skull innan jag sjönk ner i soffan.

Inga kommentarer: