måndag 27 juni 2022

Värme...

Så kom sommaren! Sol och rejält med värme och som tur är semester! För min del är det alldeles för varmt när termometern stiger upp emot 30 grader och så har det varit i några dagar nu. Vi tillbringar dagarna i stugan och håller oss mestadels i skuggan och gör nästan ingenting!
Midsommarafton var jag först vid Julita Gård med Eva och Micke! Eva var med och bär in midsommarstången i Julita-dräkten. En tradition som hon har tagit över efter mamma.


Dansen runt stången skippade jag eftersom det var så tryckande varmt. Micke, Ylwa och Lovis tog däremot en svängom. Den sedvanliga tårtan var med!


Sedan blev det en helkväll i torpet! Drink, vin, mat, glass, jordgubbar och en fem-kamp som mitt lag vann överlägset! Vi vann alla grenar, trots Thors handikapp med brutet ben!

Långa promenader innan klockan 7, vila i skuggan, korsordslösning, bad och minimal träning (fjärr och vittring) i skuggan. Det är så jag tillbringar större delen av dagarna.


Igår var vi på Hjälmargården och åt glass!

Och idag blev det en sväng in till Lenatorpet för att träna rallylydnad i värmen! Riktigt nöjd med vår insats idag! 
Nu hoppas vi att det blir något svalar. Det räcker med 20 grader och sol!


Inga kommentarer: