lördag 14 maj 2022

Ibland...

Ibland så blir det inte riktigt som man vill eller har tänkt sig. Ibland blir det en dålig känsla och det är svårt att hitta det lilla guldkornet, det positiva som ska tas med till nästa tävling. Idag var en sådan dag.
Vi åkte till Valdemarsvik för att tävla rallylydnad, två tävlingar i fortsättningsklassen. Vi åkte ner tidigt för att hinna titta på nybörjarklassen. Vädret var lite gråkallt och ruggigt och regnet hängde i luften. När det var vår tur att tävla hade det blivit ett betydligt bättre väder och förutsättningarna var de bästa. Uppvärmningen kändes jättebra och Sälta var fokuserad. Men när vi klev över bandet tappade hon fokus. Vi började på bana B, en trevlig bana utan några större svårigheter.

När jag gick från syartskylten satt Sälta kvar. Sedan började hon klia sig innan hon valde att följa med. Sedan gick hon skapligt även om hon var okoncentrerad fram till skylt 7. Där tappade hon öronen och började nosa. Vi lyckades få någorlunda kontakt men vid skylt 10 doppade hon ner nosen och började äta harskit. Då valde jag att bryta.
Andra banan gick betydligt bättre men 8:ans frestelse krånglade till det på flera skyltar. Vittringen gjorde att hon hade svårt att koncentrera sig. Redan på skylt 6 tappade hon fokus. Första svängen genom frestelsen var väldigt jobbigt både för Sälta och mig även om jag gjorde så gott jag kunde. Även skyltarna efter påverkades. Andra gången vi gick genom frestelsen gick det betydligt bättre. 

Känslan var inget vidare men det blev i alla fall ett kvalificerande resultat, 79 poäng. 
Efteråt åkte Thina och jag in till Valdemarsvik för att äta.

Det blev också en promenad innan jag åkte vidare till stugan. 

Inga kommentarer: