lördag 21 maj 2022

Hippofysica!

I torsdags var jag hos Yvonne på Hippofysica med Sälta. Periodvis har jag haft en känsla av att hon är lite stel och när hon valde bort att hoppa över lydnadshindret var det dags att kolla upp henne! Jag ville veta om det kunde vara så att hon hade ont någonstans även om jag mest trodde att hennes hoppvägran berodde trots. Jag har belönat upp apporteringen och när hon inte har fått godisbelöning efter apporteringen tryter orken och viljan. 
Det var första besöket hos Yvonne och för Sälta blev det ett positivt besök. Mycket godis och kela medan Yvonne kände igenom henne och sedan djupvågsbehandling och mer godis. Yvonne kunde inte känna något konstigt och hon reagerade inte med smärta någonstans. Säkra hade en stark rygg och var bra musklad. Hela besöket tog bara en halvtimme mot normalt närmare en timme. Sälta var enkel att jobba med!

Igår stannade vi till vid Katrineholms Brukshundklubb när vi åkte till stugan. Fokus var att nöta och belöna upp lite hopp med Sälta. Det var regn i luften så det blev en kort men bra träning. Soya fick ett pass fritt följ och lite dirigeringsapportering! 

Idag blev det ett pass tillsammans med Kristina vid Öljevi. Efter lite uppvärmning fick Sälta köra igenom startklassen tävlingsmässigt med kommendering. Belöningen var bara social tills vi klev av planen. Idag fungerade det riktigt bra och alla moment gjordes även om vissa fungerade lite sämre. 

Soya fick jobba med lite allt möjligt. 

Träningen avslutades med lunch på pizzerian och en hel massa prat och givande diskussioner. Jag tror mig veta hur träningen ska se ut i fortsättningen och jag hoppas att det ska ge resultat. Att hoppa har hon nu visat att hon kan riktigt bra i alla fall!

Inga kommentarer: