måndag 6 juli 2015

Träning!

Idag vaknade jag tidigt av att det regnade! Jag var uppe och stängde till ett fönster innan jag kröp ner under täcket igen! Somnade om en stund men vaknade ändå tidigt! Efter en timmes promenad packade vi ihop för att åka hemåt ett dygn!

Det har blivit en vana att stanna till i Katrineholm och träna rallylydnad på måndagsförmiddagen! Jag hade lite önskemål om vissa saker som vi behövde träna och Kristina hade letat fram en bana som passade oss! Skicka till kon är ett moment som vi har svårt för och behöver träna massor på. Idag var det två skick, ett från varje sida! Superbra! Högerhandlingen känns inte som om den sitter i ryggmärgen men det blir bättre och bättre! Bärande av föremål har nästan aldrig varit med på tävling så det behöver vi träna för att lära oss få tag i och få undan föremålet direkt!

Jag är riktigt nöjd med Smillas och min träning även om det hände saker som jag aldrig hade kunnat tro! Hon "smet" från min högersida och tog ett hinder som stod till vänster om oss! Hmmm.... Jodå vi tragglade en del saker och belönade upp de rätta beteendena och jag är nöjd!


Sedan tog jag ut Soya! Min lilla morrhoppa som idag uppförde sig som en stjärna! Linförighet och fritt följ utan mutor (godis i handen) även om det fanns andra (3 stycken) hundar som störning! Massa belöning för rätt beteende! Inkallning, läggande och ställande fungerade också bra, men vi gör inte hela moment! Hopp över hinder var svårare! Islag och dåligt avslut (studs på mig) men andra gången gick det bättre! Tränade också en hel del följsamhet mellan rallyskyltarna! Även det med stor framgång! Supernöjd med henne idag!



Inga kommentarer: