lördag 2 maj 2015

RLD M

Igår var det dags för ännu en rallytävling! Den här gången på hemmaplan, Söderköping! Väderprognosen visade att det skulle bli regn hela dagen, definitivt inte vårt favoritväder! Eftersom jag även skulle vara lite funktionär var jag tvungen att åka men velade in i det sista om vi skulle starta eller inte!

Banan verkade i alla fall riktigt kul!


Hela förmiddagen var det uppehåll men vid lunch började det regna och när det var vår tur att starta vräkte det ner! Jo, fokuset fanns men Smilla hade svårt för att sitta! På vänster sida gick det skapligt men på höger var det tufft. Vi valde att starta! Halvdana konskick där jag var tvungen att använda dubbla kommandon eftersom hon stannade för halvvägs fram, en dålig 270-sväng resulterade i att vi kom för nära skylten efter (sitt gå runt) där jag fick kliva över skylten men sedan flöt det på! Smillas sättande var väl inte de allra bästa men hon gjorde dem. Och energin kunde ha varit bättre men jag är nöjd! Det är vårt bästa genomförande i regnväder! Honnören var sitt på höger sida och med många stöttande kommandon klarade vi det galant!

87 poäng och en sjunde plats blev det! Kommentaren var Fin kontakt och samarbete! Snyggt moment 12 (helt om båda vänster). Det här blev vårt tredje kvalificerande resultat i mästarklassen och vi kan nu lägga till titeln RLD M! Så stolt jag är över min Smilla som fixade det här i riktigt ruggigt väder!

Inga kommentarer: