onsdag 23 juli 2014

Semester!

Då skulle jag njuta av min semester! Igår var första dagen, för torsdag och fredag var jag kompledig! Ledig som ledig, vilket spelar egentligen ingen roll!

Men det blev ingen jättebra start på semestern! Vaknade i går morse och var helt igensvullen under ena ögat, samma öga där jag blev getingstucken för en dryg vecka sedan! Hade några kliande bett på höfterna också! Men det dröjde inte mer än någon timme innan hela kroppen var helt rödfläckig av "bett" som inte kliade! Eftersom jag hade ordnat en rallylydnadsträning och inte var dålig åkte jag dit!

Soya fick vara med och socialträna medan jag byggde bana! Hon fick hälsa på folk och även se andra hundar som hon ska få lära känna! Maya, Aya och Shanti är hundar som vi träffar! Gjorde en bana med mycket höger handling och fick kämpa en del med Smilla, men jag är nöjd. Det var otroligt varmt och jag var inte på topp! Efter träningen satt vi kvar och pratade ett tag! Soya som hade legat i bilen (och klarat det med bravur) fick komma ut en stund! Jag hade canvasburen med och tränade lite på att ha henne i buren! Det fungerade jättebra!

Många oroande kommentarer gjorde att jag ringde vårdcentralen och fick komma in dit för att visa upp mig! Oj, vad de tittade när jag kom! Efter ett par timmar, lite antihistamin, lite kortison och lite övervakning fick jag åka hem! Med antihistamintabletter som ska tas ett tag framöver! Ingen vet riktigt vad det var men jag antar att getingsticken och lite knottbett har gett en allergisk reaktion med nässelfeber! Ingen fara för mitt liv alltså!

Hundarna hade varit hos syrran och det var en trött Soya jag hämtade vid halv sex-tiden! I natt har hon sovit från 22-7.15 utan ett pip! Jag kan väl säga att jag också var ganska trött så det blev en tidig kväll!


Idag började vi dagen med att åka till sjön! Det blev mitt premiärdopp i år! Varmt och skönt var det i vattnet! Smilla höll sig långt bort på stranden men Soya provade att gå i! Första gången var hon inte riktigt beredd på att det var blött men hon klev i en gång till! Jag uppskattar att åka till sjön för ett dopp och sedan åka hem och äta frukost!



Efter frukost blev det en längre promenad! Idag fick Soya följa med - i en ryggsäck hängande på magen! Hon tyckte väl att det var sådär! Men hon ska väl vänja sig hoppas jag! Det är i alla fall positivt att hundarna uppskattar varandra! Jag trodde inte att det skulle gå så här bra så här fort! Smilla är ju egentligen en liten osäker, tjurskalle! Men Soya uppskattar hon och idag har de inte bara legat bredvid varandra utan verkligen börjat leka!



 

Hundarna har mest hållit sig i skuggan under ormbunken idag medan jag har varvat bokläsning, grästrimmer och fönstertvätt! Träningen som vi tänkt oss idag, blev en kort vittringsapportering och fjärrdirigering när det var nästan mörkt!


Ikväll var vi bjudna till min morbror på mat! Självklart var hundarna med! Soya måste ju få träffa Stella! 









Tre trötta och varma hundar som uppskattade varandra! Det blev en hel del lek och bus och jag tror att vi kommer att sova lika gott i natt!

Ja, mina utslag då! Jodå, utslagen är nästan borta! De finns kvar där de var som allra flest! Svullnaden runt ögat håller på att ge sig men jag är trött i ögat och det känns som om det rinner ur det! Däremot kliar det massor bakom öronen och i hårfästet i nacken! Jag är lite skraj både för getingar och knott just nu. Jag vill inte ha en reaktion igen!



Inga kommentarer: