söndag 20 januari 2013

Söndag!

Idag var det mildare ute. Bara -4 grader men i gengäld så blåste en del! Solen gjorde sitt bästa för att titta fram på förmiddagsrundan och periodvis så lyckades den!


För hundarnas del spelar inte solen någon roll, men jag blir mycket gladare av en klarblå himmel!


En hel del bus blev det på förmiddagens promenad och är man duktig och lyssnar kan man få godis!
 

Här kommer Smilla i full fart! De allra flesta gånger räcker det med en liten vissling för att få kontakt med hundarna! Siri hittade visst en fläck som luktade gott!


Hoppsan, tyckte visst att du ropade! Nu kommer jag! Full fart framåt!

Vi stannade vid Vattenverket så hundarna fick busa en sväng. Jag hade tänkt mig en sväng på Glottern men hade ingen aning om hur mycket folk det skulle vara där. Jag hade sett bilder på facebook igår där folk åkte både skidor och långfärdsskridskor på sjön! Jag är egentligen väldigt rädd för isar men håller isen för andra så borde den hålla för mig med!


En bil stod parkerad vid Glottern men jag såg inte till någon. Däremot var det nya skidspår! Ute på isen blåste det massor!  


Men vad gjorde det när man kunde springa och busa hur mycket som helst!


På hemvägen lyckades vi fånga solen! Den tar vi med oss hem och njuter av!



Inga kommentarer: