onsdag 13 juli 2016

Hundmöten!

Idag var det dags för ännu en trevlig kväll på Vingåkers Hundklubb.Varje onsdag under hela sommaren har de olika aktiviteter och ikväll var det Hundmöten!

På vägen till Vingåker stannade vi vid Båsenberga och gick elljusspåret. Det är kul att gå någon annanstans ibland och 2,4 km är lagom långt!


Och så stannade vi till på Vingåkers Factory Outlet när vi ändå var i Vingåker. Jag fick ju ett presentkort när jag fyllde. Nu hittade jag inget roligt att köpa men däremot en del välbehövligt. Det blev en ny BH och ett skärp! 

Sedan åkte vi till Hundklubben. Det var en många hundar så vi blev uppdelade i två grupper. I vår grupp tror jag vi var 16 ekipage. Hundmöten på olika sätt var temat. Nyttigt men vi tränar det allt för sällan! Jag hade båda hundarna med för det är så det ser ut på promenad. Smilla skötte sig perfekt medan Soya i bland tappade fokus och var tvungen att titta på de andra hundarna. När vi skulle springa slalom mellan träd samtidigt som vi mötte andra hundar blev Soya väldigt uppspelt. Det blev lite extra jobb för mig!


Efter en rolig och nyttig kväll med mycket bra aktiviteter har jag två trötta hundar som sover gott i soffan!






Inga kommentarer: