onsdag 12 november 2014

Vinterns första!

Idag var det dags för vinterns första rallylydnadsträning inomhus! Det har inte blivit någon rally träning på länge, inte sedan i somras och inomhus är det flera år sedan. Jag hade anmält mig och betalt till förra vinterns träning också men efter alla årets sorger och bedrövelser så orkade jag inte! Det fanns ingen motivation då! Men nu är vi jättesugna!

Det är Cattis som är ansvarig för träningen och hon har delat upp oss i mindre grupper som tränar varannan vecka! Vi är egentligen fem i vår grupp men idag var vi bara tre! Ett härligt gäng som det gick lätt att träna med! Det var en bra mästarklassbana med mycket högerhandling! Smilla var otroligt taggad och ville massor! Jag är riktigt nöjd med träningen! Vissa skyltar ÄR svåra och vi måste träna mycket på stadgan! Vänta på kommandot INNAN man gör saker!


Vi körde igenom banan tre gånger! Tränade lite extra på bakombyte och backa, både på höger sida och framför! Sista gången märktes att Smilla var riktigt trött!

Då fick Soya komma ut en stund i stället! Hon behöver träna på nya miljöer och främmande hundar! 


Lite läskigt var det att gå in i den stora lokalen. Betonggolvet var inga problem men det fanns andra hundar som skällde! Snabbt släpper hon rädslan, och även om hon är försiktig så finns nyfikenheten där! Vi tränade lite grunder och tittade på de andra hundarna en stund! Soya blev rejält trött hon med!

Nöjd med kvällens träning sjunker jag ner i soffan med en tallrik mat och slötittar på Bonde söker fru! Snart är det dags för sängen!!!

Inga kommentarer: