tisdag 18 november 2014

Kurs!

Igår var det dags för kurs igen! Näst sista tillfället innan juluppehållet! Jag var väl inte så jätteladdad! Tyckte att hela dagen hade varit mörk, grå och tråkig! Kände mig allmänt trött och hade gärna krupit upp i soffan istället med en bra bok, men så blev det inte! Smilla och jag fick ett givande träningstillfälle!

Igår fokuserade vi på fritt följ med halter, rutan och fjärren! Fritt följ går ganska bra men jag vill ha henne ännu närmare! Det känns som om det blir bättre och bättre! Rutan, som vi fick tips om förra veckan, behöver tränas mycket mer men vi har ändå gjort framsteg! Här handlar det mycket om mitt tänk! Jag tror inte att hon ser rutan eftersom hon är så fokuserad på mig! Jag vill ha en blick på rutan innan jag skickar! Med tragglande med kommandot "ser du rutan" samtidigt som vi går fram mot rutan med bollen liggande i, har vi fått en jäkla fart ut i rutan i alla fall! I början var det desto svårare! Tanken var att när hon fokuserade på rutan, skulle jag stanna och sätta ner henne innan jag skickade. Då kom hon av sig och satt kvar men nu börjar det fungera!

Fjärren fick vi också tips på hur vi ska fortsätta med! Jag tycker att den har fungerat ganska bra (förutom bakåtsitt där jag känner att vi inte kan)! Nu är hon så laddad att det blir massor av rörelse och egna skiften! Ja, det var ju bara att börja med massa stanna kommandon och det lyssnar hon på.

Nöjd med Smillas och min träning i går och vi har massor med tips på hur vi ska träna!


Min finaste fina som älskar att träna! Efter nästan 1,5 timmes träning var hon ändå inte nöjd! Hon ville ha mer! Soya fick en kvarts träning före kursen och en kvart efteråt!





1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Härligt när det funkar och att "kursa" är så roligt!