torsdag 15 augusti 2013

Ändrade rutiner!

Så var semestern slut! Hösten är här och jag är tillbaka på jobbet igen! Visst kan det vara skönt att vara tillbaka i vardagen men jag uppskattar verkligen att leva utan klockan!!!

Förutom att man måste komma in i vardagsrutinerna så har vi också nytt schema! Ett schema som jag tycker har blivit sämre. Jag hade nämligen ett toppenschema förra året. Nu har vi dessutom plockat bort kvällsmötena och ska jobba 40-timmars vecka, istället för tidigare 38 timmar.

Måndagar slutar jag numera 16.45, innan semestern var det 12.45! Det blev att stressa hem, gå en snabbis med hundarna, sätta sig i bilen och åka till stan! Hundkursen börjar nämligen strax efter 17! Nåja, jag kommer när jag kommer och första gången var jag nästan i tid! Var inte hemma förrän efter 8 och då hade jag inte handlat, som jag brukar göra på måndagar.

I med lite mat och snabbt i säng! Tisdagar ska jag nämligen öppna och vara på jobbet senast kl 6!!! Våra tidiga eftermiddagar försvann och nu slutar jag istället 14.15! Ja, det är väl rätt så tidigt ändå! Måndagspromenaderna kommer att få ändras till tisdagspromenader! Tyvärr får jag gå ensam några veckor till eftersom båda mina hundar löper!

I tisdags hämtade jag upp Selma och gick en rejäl långpromenad runt Gransjön! Det tog drygt 1,5 timme. Eftermiddagen, då jag trodde att jag skulle vara jättetrött, ägnades åt tvätt, städ, disk, mangling och strykning! Jag fick massor gjort och är så nöjd med mig själv! På kvällen fick jag, till Siris stora lycka, ett snabbt besök av systerdottern Julia! Siris absoluta favorit!

Det brukar inte ta så lång tid innan man är inne i rutinerna igen även om det känns konstigt just nu! Förhoppningsvis får jag ett annat (bättre) schema efter jul!


Inga kommentarer: