lördag 23 juni 2012

Midsommarhelg!

Jaha, så var det midsommar igen! Midsommarafton tillbringades som vanligt på Julita Gård! Först två timmar sittande i en entré, en halvtimmes rast för att fika och köpa lotter och sedan två timmar i kiosken, säljandes glass, korv och dricka! Passade på att ta några lotter innan jag åkte hem också. Målsättningen var att vinna en mathink men av någon anledning stod det nitlott på de flesta av mina lotter. Lyckades få med mig en nalle (som Ylwa fick) och en chokladkaka så jag får väl vara nöjd.

Kvällen tillbringades vid torpet med grillning och sällskapsspel! Ett par glas vin gjorde att jag fick gå hem (ca 50 minuters promenad) mitt i natten!

Idag fick vi göra samma promenad för att hämta bilen! På vägen träffade vi på Aya med matte Maud så det blev en lekstund!

Efter lite fix hemma i stugan, åkte vi över till Britt-Marie och Rudi! Det blev ett glatt återseende! En liten promenad och massa prat, innan det var dags för lite rallylydnadsträning! Britt-Marie hade gjort en rolig bana! Den största svårigheten var alla leksaker som låg utspridda som störning! Periodvis var träningen riktigt bra men det finns mycket att öva på. Siri hoppar mot min hand i alla starter! Smilla har svårt att koncentrera sig och fokuserar emellanåt på saker i omgivining. Hon har också svårt att sitta framför. Tror inte att hon känner sig säker, utan vill vara vid sidan istället!


Självklart hittades en sten i Rudis skog!


Undra om det kan få plats fler hundar på den stenen?


Rudi har ett brunnslock på tomten också! Där går det jättebra att posera!



Sitt, stå, gå runt!


Fortfarande bra kontakt!


Det är kul att jobba!



Väntar på sin tur!

Det blev en härlig eftermiddag med mycket prat, en hel del bus och lite träning!

4 kommentarer:

Arlo sa...

Tjejer! Vet ni, att jag blev alldeles slut efter ert besök så då slocknade jag under mattens säng...men visst hade vi kul i eftermiddags, visst?

Grabbarna boys sa...

Hallå tjejjer...vet ni att Rudi snodde er boll!!
Han vill nog täffa er snart igen gissar vi....det är en smart grabb den där Rudi!!
Vov från grabbarna boys!!

Grabbarna boys sa...

TRÄFFA menar vi så klart...inte täffa!!
Vov igen från grabbarna boys!

Sandra sa...

härlig dag ni hade tillsammans :)