söndag 23 februari 2020

Söndag!

Idag tog vi också en promenad längst med Glottern, men nu gick vi till Gransjönäs parkeringen och ett varv på Koludden. Även om det blåste så hade vi solen som sällskap och där det var lä värmde solen rejält.







Efter 1,5 timmes promenad tog vi en fika innan vi åkte in till stan. Vi tänkte hänga på en aktivitetspromenad vid Arken Zoo.


'

Blev lite förvånad över att det bara var fyra andra personer där men det visade sig att vi var på fel ställe. Det finns (tydligen) två Arken Zoo på Ingelsta och samlingen var vid den som ligger bredvid Willys. Något sena kom vi dit och kunde hänga på en hel drös med hundar och hundägare. Jag är riktigt dålig på att ta mig in till stan för promenader. Det är knappt att jag går genom Åby Centrum. Vi går oftast ensamma på promenaderna så det här är nyttigt för oss. Hundar framför och bakom. Olika raser. Några som skäller. Det var bara några få aktiviteter; exempelvis att sätta upp tassarna på ett räcke, leta godis i gräset, sitta still när andra hundar gick förbi och ha kontakt under en kortare bit av promenaden. Övningarna spelar inte så stor roll, det nyttiga för oss är att vara med andra hundar. Jag misstänker att Soya kommer att vara riktigt trött under eftermiddagen.




På hemvägen stannade vi till vid Humpen och tränade lite apportering med dirigering. Jag förstår inte hur svårt det kan vara att göra rätt men det handlar väl om att vi inte tränar det tillräckligt ofta. Det blir ju lite lättare nu när det blir ljusare på kvällarna!

Nu ska Soya få en lugn eftermiddag medan jag åker till Friskis och tränar!




Inga kommentarer: