lördag 15 februari 2020

Ändrade planer!

Förra lördagens planerade aktiviteter brann inne pga att jag vaknade med magsjuka och tillbringade hela dagen i sängen i någon slags halvkoma. Min målsättning att gå 8000 steg varje dag (har inte stegräknare under arbetstiden) försvann direkt. Stegräknare visade 863 steg den dagen. Syrran hämtade Soya och tog en promenad med henne. På söndagen var jag relativt återställd!

Idag tog vi den planerade promenaden i Svärtinge istället. Det blev två olika rundor en bra bit in i skogen.


Först blev det Orrkojegölsleden. En 3 km lång led som jag gått tidigare, eller alla fall delar av den men då har jag parkerat på ett annat ställe.


Sedan tog vi bilen ett par kilometer till Stockgölsleden. En led som var drygt 2 km. Det här var fina leder med lättgående terräng. Långt uti skogen var vi och Soya kunde gå lös mesta delen av rundan. 


På Stockgölsleden fanns ett gränsröse utmärkt. Kanske inte riktigt så iögonfallande som jag hade tänkt mig!



När vi kom hem stannade vi till vid Humpen och körde ett lydnadspass. Oj, så länge sedan det var vi tränade lydnad "på riktigt". Visst har det blivit en hel del fritt följ men mest har det varit rallymoment om det nu har blivit någon träning. Idag blev det både ruta, vittring och apportering med dirigering förutom fritt följ, inkallning, Z:a och fjärr.

Förra lördagen skulle jag också ha varit hos syrran för att slinga håret och titta på Melodifestivalen men det får bli i kväll istället. 

Under veckan har schappeklubbens årsbästalistor kommit ut. Soya, Bryngans Maria Callas, ligger i topp både på rallylistan och lydnadslistan.






Inga kommentarer: