lördag 2 november 2019

Trött!

Den här veckan har jag varit så otroligt trött. Vet inte om det är mörkret eller om den sista månadens alltför många aktiviteter som har gjort mig trött. De senaste fyra helgerna har jag haft saker inbokade både lördag och söndag. Det är alldeles för mycket. Den här veckan har jag gjort minimalt. Långa promenader, jobb och soffhäng har varvats. Städningen har prioriterats bort under veckan. Jag tror att jag har legat i min säng före 21 varenda kväll den här veckan, förutom måndagen då jag var på en trevlig och givande temakväll om stadga.

Även idag ringde väckarklockan. Soya och jag stack i väg till Söderköping för att titta på vänner som tävlade lydnad.


Lite kallt och ruggigt var det och regnet hängde i luften. Vissa dagar, som idag, känns det som om det aldrig blir ljust.

Det gick bra för Thina som kom 2:a och blev klubbmästare i klass 2. 


Gunilla, Thina och jag passade på att äta lite gott för att sedan gå en liten promenad i Söderköping. Första gången som jag går inne i Söderköping. Någon gång tidigare har jag gått en bit längst med kanalen. Söderköping är en fin liten stad.


På hemvägen från Söderköping stannade jag och handlade. Sedan tog jag tag i lite städning. Badrummet blev rengjord och golven fick en snabbis av dammsugaren. Jag har också tvättat en maskin! Det känns bra att ha fått något gjort. Imorgon blir det en helt ledig dag och om det inte spöregnar blir det en rejäl långpromenad. Kanske milspåret i Sörsjön eller 7 km vid Älgsjön. 





Inga kommentarer: