torsdag 25 april 2019

Kurs!

Jag tycker om att gå kurs även om jag egentligen inte gillar att någon tittar på det jag gör. Hörde många vänner som gick/skulle gå kurs men jag hade svårt att hitta något som passade, speciellt tidsmässigt.

Men så hittade jag det här. Hade ingen aning om vad det skulle vara men det var inte dyrt, på lagom avstånd och tiden passade. Soya och jag skulle i alla fall få lite störningsträning och förhoppningsvis lite banträning. Jag kan säga att jag blev väldigt positivt överraskad. Det var en väldigt trevlig och inspirerande kurs med ett bra upplägg.

Första tillfället fick vi börja med baklängeskedjor. Något som vi nästan aldrig gör men som är väldigt nyttigt. Det fanns också en del kombinationer att träna på. Medan vi bjöds på fika byggdes det upp en bana. Den fick vi gå två gånger. Vi fick lite nedskriven feedback och vad vi behövde träna på. 


De övriga tillfällena hade samma upplägg, banträning med feedback, fika med teoriprat och en runda till som avslutning.


Tredje tillfället var vi på en fotbollsplan, en grusplan, där det tränades fotboll på gräsplanen bredvid. En klurig bana med många snurrar och byten. Något som vi verkligen behöver. En bra och nyttig träning för Soya, som faktiskt har visat sin bästa sida hela tiden. Glad, positiv och sprallig! Jag ser ju också på feedbacken att vi har tränat på det vi har haft svårigheter med!


Sista tillfället blev det "tävling". En runda på en mästarklassbana medan Maria agerade domare. 

 

 


Andra rundan var en del skyltar utbyta. Språnget var borttaget och istället blev det sättande under gång - gå runt. Inkallningsskylten var bytt till läggande under gång - kalla in. De sista två skyltarna var också bytta, bärande av föremål samt bakombyte. En svårighet för oss var också att skylthållaren var flyttad vid första hoppet. Nu fick vi krångla in oss till hoppet eftersom skylten stod på vänster sida om hindret (första banan hade den stått på höger sida). Jag är supernöjd med vår insats men inser att vi måste träna mycket på hopp på höger sida. Där får hon tokryck!


Eftersom det var "tävling" fick vi fina priser!!! Nu känns det tråkigt att kursen är slut men vi är laddade för att dra igång tävlingssäsongen!









Inga kommentarer: