lördag 12 januari 2019

Vardag igen!

Jag njuter verkligen av ledighet även om jag har jobbat de flesta av julhelgens vardagar men nu är det vardag på riktigt igen! Veckorna rullar på och jag längtar och ser fram emot helgens ledighet då allt ska hinnas med. Nej, så är det inte riktigt. Jag prioriterar bort en hel del som kanske borde göras. Städning t ex!

Jag har ett jobb som periodvis är rätt intensivt och kräver en hel del engagemang vilket gör att jag ofta är trött när jag kommer hem. Det blir en promenad med lite hundträning. Lite följsamhet eller några skiften. Just nu är det halt och mörkt så träningen på vardagarna är minimal. Men vi behöver träna. Målsättningen är att debutera i lydnadsklass 2 i april eller maj. Idag blev det en bra träning med träningskompisar som kommenderade och granskade med kritiska ögon. För första gången provade vi apportering med dirigering och vittring när någon annan lägger ut föremål. Apporteringen gick jättebra men jag stod nära Soya när jag skickade. Vittring gick inte alls vid första försöket men lite uppstramning och ett andra försök gick betydligt bättre.

En annan målsättning är att hinna/orka 100 pass på gymmet under året. Det blir i snitt 2 pass i veckan. Än så länge har det gått bra! 6 pass är avklarade sedan nyår och ett till är tänkt imorgon!


Någon vintermånad är det kvar men snart kommer våren. Ser redan nu att det är ljusare men snö och kyla sätter lite stopp för vår hundträning. Våren har också fördelen med flera röda dagar och lite extra ledighet! Något som jag gillar!!!!

1 kommentar:

Therese Svanbäck sa...

Ser också fram emot våren! Barmark, sol, ljus, värme, blommor....
Men lite mer is och snö först!
Lycka till med träningen