söndag 28 maj 2017

Helg!

Så var det helg igen och en varm sådan. Tog 1,5 timme komp i fredags och kom iväg till landet tidigt. Gick en knapp timmes promenad innan vi åkte till syrran för att grilla.



Lördagen blev varm, riktigt varm. Vi kom upp tidigt så vi hann med en dryg timmes promenad innan klockan var halv 10. Det var varmt redan då så det fick bli en hel del vätskepauser på vägen. Resten av dagen tillbringades med lite fix och trix vid stugan. Grästrimmern och krattan användes. Uteduschen kom fram. Pelargonerna placerades ut. 







Arbetet varvades med lite korsordlösning, läsning och hundträning i skuggan. Jag trodde att jag hade tillbringat alldeles för mycket tid utomhus och i solen men jag hade klarat mig bra! 

Söndagen började lika varm. Soya fick 20 minuters träning på morgonen men det märktes att värmen påverkade henne. Smilla fick vara med på kursen och träna läggande. 



Efter kursen åkte vi upp till sjön och doppade oss. Jag doppade mig till halsen och hundarna traskade runt med vatten till magen. Jag hade av säkra källor fått veta att det var drygt 18 grader i vattnet så det var helt okej att doppa sig men det var ingen annan vid sjön.



Hundarna avslutade badet med ett "sanddopp". Hmmm....


Istället för att åka till gymmet och träna åkte jag till syrran och åt. Det var ju ändå Mors Dag. Goda hemgjorda vegetariska biffar och jordgubbstårta serverades. Efter maten gick vi till kyrkogården och planterade lite blommor på mammas och pappas grav.


Lite energi fick jag så när jag kom hem passade jag på att klippa insidan på häcken (kanske helt fel tid att göra det) så att tomten blev en aning större!

Nu väntar lite ostadigare väder den här veckan men det gör mig ingenting! Regnet behövs och värmen kan få vänta ett tag.









Inga kommentarer: