söndag 11 januari 2015

Söndag!

För mig är söndagar ofta bara en väntedag på att veckan ska börja igen! Samtidigt är det massor som ska hinnas med! Allt man inte har hunnit under veckan och det som man känner att man inte kommer att hinna under nästa vecka! Pust.....


Självklart försöker vi att hinna med en långpromenad i skogen medan det är ljust! Idag kändes det inte lockande att gå ut men det var riktigt skönt när vi väl kom ut! Tyvärr var inte den här snö så snäll mot Soyas olindade tass! Hon har ju lite svårt att "gå" fint! Det är ju så himla kul att springa och hoppa! Lite skav blev det men det är ingen fara!



Väl hemma bäddade hundarna ner sig ordentligt! Med mitt täcke och halva överkastet på golvet blev det riktigt mysigt!

Jag tog mig i kragen efter en fika och åkte ner till gymmet för ett träningspass! Lite lugnt blev det idag för jag hostar rejält emellanåt! Passade också på att åka till Maxi för att handla när jag ändå var ute! Hela den parkeringen var en riktig isgata!

Lite städning och tvätt har vi hunnit med! Och så lite träning för hundarna! Vi tog ett kort träningspass ute. Linförighet/fritt följ med båda hundarna. Smilla fick också lite av momenten i rallyns mästarklass! Idag är jag riktigt nöjd med Soyas linförighet! Hon börjar bli fokuserad och kan koncentrera sig längre! Hon bryter inte så fort hon har fått belöning nu! Hon går nära och inte alls så snett längre! Smilla fungerar också bra men bakombytet är så svårt! Jag vet ju att vi hade det riktigt tufft med framförbytet också så det är väl bara att träna....

Vi fortsatte med träningen när vi kom hem! Då blev det backa och konskick för Smilla och sitt/ligg/stå-träning med stadga för Soya! Ett framsteg som Soya har gjort är att hon inte skäller varken när hon sitter bunden eller får vänta utanför kompostgallret när jag tränar med Smilla! Nu har jag i och för sig inte kört några "fart"-moment men hon väntar lugnt på att det ska bli hennes tur! Hon växer till sig min lilla fröken!

Nu längtar jag verkligen till våren när det går att träna ute på kvällarna! Nu är det mörkt, kallt, knaggligt och halt! 



Inga kommentarer: