lördag 24 januari 2015

Lördag!

Ja, vad gör man en vanlig lördag!? Sover lite längre än vanligt även om jag vaknade första gången före 5! Somnar om och halvsover i alla fall ett par timmar till! När jag sedan vaknar finns det en som är jätteglad! Soya ska helst krypa upp och ligga på min mage samtidigt som hon pussar mig i ansiktet! Riktigt mysigt! Sedan blir det en lugn frukost framför teven! Melodikrysset brukar jag lösa under förmiddagspromenaden! Idag blev det en runda i skogen där hundarna fick busa ordentligt uppe vid Mulle-berget!


Förmiddagsfika, en slät kopp kaffe, samtidigt som jag har tvättstugan! Hundarna får varsitt tuggben. Smilla lägger sig i sovrummet och Soya håller sig i närheten av mig! Pysslar med lite sånt som behövs, disk, tvätt och städ! Räkningarna blev också betalda! Och så blev det en kort promenad med hundarna innan en lätt lunch - kvarg, ett äpple och en mandarin! Idag var jag också tvungen att åka och träna på gymmet! Nästa vecka är det fullt med aktiviteter så min gymträning kommer nog att bli lidande! Passade också på att åka till stan! Köpte present till Greta, hundmat och mat till mig!

När jag kom hem tog jag med hundarna på en liten runda ner till kyrkan där vi passade på att träna lite! Smilla fick lite blandad träning med mycket högerhandling! Idag var det svårt! Däremot är fria följet riktigt bra! Soya börjar förstå och tycka att det är roligt att vara med mig och träna! Hon har fortfarande svårt att koncentrera sig och när man har tränat en stund känns det som om hon ska explodera av energi! Ett springvarv så är hon med igen! Det är kul att hon är så positiv!

Nu har jag fått i mig lite mat och sjunkit ner i soffan, precis som en vanlig lördag! Imorgon åker vi till Motala och tävlar rally, Smilla och jag! Soya ska jag låna ut till syrran!



Inga kommentarer: