tisdag 30 september 2014

Sista gången!

Ikväll var det vår sista gång på valpkursen! På söndag har vi annat för oss!

Det har varit jättekul! Jag har lärt mig en hel del och Soya har utvecklats! Idag satt hon still och tittade med nyfikenhet på fåren! Hon var fortfarande kontaktbar och arbetsvillig!

Allt går inte bra! Hon tycker fortfarande att det är lite läskigt att gå slalom mellan de andra hundarna! Hon tittar på allt runt omkring och jag får jobba massor, men hon följer med! När vi går själva kommer svansen upp högre! Däremot är hon jätteduktig på sitt och ligg när vi går runt i ringen! Stadgan fungerar bra! Hon är riktigt duktig på sitt kvar och ligg kvar! Idag hade vi riktigt snabba lägganden också! Inkallning fungerar också! Ingångarna är lite svårare, men med lite hjälp tror jag vi får till det! Hon sätter sig galet vilket gör att hon kommer för långt bakom mig! Nu vet jag hur jag ska träna! Som avslutning idag fick vi prova sitt stanna samtidigt som vi drog i kopplet - en koncentrationsövning! Det gick mycket bättre än jag trodde! Att det dessutom börjar fungera med att ha henne ensam i bilen känns som en stor lättnad!


Min lilla goding börjar bli en stor och duktig hund!

1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Visst är det roligt när de små gör framsteg och att gå kurs är både roligt och nyttigt!